ساندویچ پانل
ساندویچ پنل چیست ؟ انواع ساندویچ پنل
ساندویچ پانل

ساندویچ پنل چیست و چه کاربردهایی دارد ؟ ساندویچ پانل سه نوع دیواری،سردخانه ای و سقفی دسته بندی میشود، معمولا ساختاری ترکیبی دارد. در این وسیله یک لایه نرم میان دو لایه خارجی قرار می گیرد.

ساندویچ پنل چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

ساندویچ پانل  در سه نوع دیواری،سردخانه ای و سقفی دسته بندی میشود.معمولا ساختاری ترکیبی دارد. در این وسیله یک لایه نرم میان دو لایه خارجی قرار می گیرد. کاربرد ساندویچ پانل در انواع کانکس ها،کارگاه های تجاری،مجتمع ها و اسکان های موقت،منازل مسکونی، مدارس، سرویس های بهداشتی و نمازخانه ها، کانکس نگهبانی، گلخانه ها،هتل ها،سردخانه ها،کابین های حمل و غیره میباشد. این سازه بسیار بسیار سبک می باشد و از دو لایه ورق استیل تشکیل می شود که بین آن را یک لایه عایق قرار داده است که بیشتر از جنس پلی اورتان می باشد و این عایق در مقابل رطوبت گرما و سرما بسیار مقاوم است.

انواع ساندویچ پانل : 

- ساندويچ پانل ديواری از نوع پلي استايرن

- ساندویچ پانل پلي اورتان(PU)

- ساندویچ پانل فوم فشرده(XPS)

- ساندويچ پانل پشم شيشه و پشم سنگ

 

ساندویچ پانل

ساندویچ پانل دیواری :

ساندویچ پانل دیواری اصولا در هر مکانی که نیاز به عایق بندی باشد. چه دمایی و چه صدایی مورد استفاده قرار می گیرد. مانند سردخانه ها کرگاه های خاص و غیره

کاربرد ساندویچ پانل دیواری :

ساندویچ پانل دیواری بیشتردر خانه های پیش ساخته ، کانکس ها،سوله ها و انبارها  مورد استفاده قرار میگیرد.

ساندویچ پانل سقفی :

این پانل مقاومت زیادی در برابر شرایط جوی دارد که یکی از برترین مزیت های آن است. ساندویچ پانل سقفی در سوله ها، کارگاه ها و کانکس ها استفاده زیادی دارد.

ساندویچ پانل و انواع آن :

ساندویچ پانل و یا به عبارتی ساندویچ پنل در دسته بندی ها زیر معمولا ارائه می گردد:

1.ساندویچ پانل سقفی

2.ساندویچ پانل دیواری
 
3.ساندویچ پانل پیچ مخفی
 
4.ساندویچ پانل نر و مادگی
ساندویچ پنل چیست ؟
 
 
 

کاربرد ساندویچ پانل  :

از ساندویچ پانل ها در:

1. مدارس 

2.بیمارستان ها 

3. درمانگاه های سیار 

4.مکان های عمومی یا خصوصی

5.سردخانه های صنعتی و نیمه صنعتی 

6.در بیشتر  ویلا های پیش ساخته و مناطق مسکونی

7. سوله های کارخانجات و سازه های فضایی

8.سقف کاذب ومکان های سر پوشیده 

9. کانتینر ها و کانکس ها

10. سالن ها و انبار ها

11.صنایع دفاعی

 

ساندویچ پنل چیست؟

 

7 مزیت ساندویچ پانل نسبت به مصالح سنتی ساختمانی :

1.زمان لازم جهت  ساخت سازه:

در شرایط عادی معمولا  برای ساخت یک ساختمان ساده از جنس ساندویچ پانل، 7 روز زمان مصرف می شود. ولی برای ساخت یک سازه با همان اندازه، نیاز به دو ماه است. استفاده از دیواره و سقف آماده و اتصال آسان بوسیله پیچ و مهره، یکی از مزایای سازه های پیش ساخته است.

2. طرح ظاهری:

اگر شما سازه ای با رنگ بندی خوب و زیبا میخواهید ساختمان های پیش ساخته پانلی انتخاب خوبی هستند. از مزیت های دیگر آن قابلیت شستشو و استفاده در مناطق بهداشتی  است.

3. عایق صدا و حرارت:

برای عایق سازی یک ساختمان بتنی جهت جلوگیری از اتلاف انرژی، نیاز است از لایه های مختلف پشم شیشه، عایق های حرارتی، عایلق های صوتی و... استفاده نمود. در حالی که در مدل پیش ساخته با استفاده از ترکیبات پیشرفته می توان از اتلاف دما و نفوذ صدا به سازه جلوگیری کرد.

4. قیمت نهایی محصول:

اگر ساختمان های ساخته شده از مصالح سنتی مانند سیمان، آجر، تیرآهن و... را چک کنید،متوجه خواهید شد. علاوه بر وزن زیاد، قیمت تمام شده محصول مقرون به صرفه نبوده و هر یک از مصالح نیازمند ترکیب شدن با مواد دیگر را داشته و تامین آنها هزینه های زیادی بهمراه خواهد داشت. از اینرو بدلیل استفاده از یک نوع متریال در سازه های پیش ساخته، هزینه ساخت بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

5.قابلیت جابجایی سازه:

بدلیل سبک بودن سازه های ساخته شده از ساندویچ پانل در مقایسه با سازه های بتنی، در مواقعی که نیاز به جابجایی ساختمان داشته باشیم. می توان با استفاده از یک جرثقیل و یا جدا کردن دیواره و سقف از سازه، آنرا به مکان دیگری انتقال داد. یک دیوار پانلی می تواند وزنی 50 برابر کمتر از دیوار مشابه ساخته شده از سیمان و آجر داشته باشد.

6. ایمن و قابل بازیافت:

مقاومت در برابر آتش سوزی و مواد شیمیایی، پانل ها را به یکی از امن ترین مواد ساختمانی تبدیل کرده است. برخلاف موادی مانند سیمان و آجر، پانل قابلیت بازیافت و استفاده در صنعت را دارد و سازگار با محیط زیست است.

7. مقاومت در برابر ضربه و رطوبت:

یکی از اصلی ترین مشخصات پانل ها مقاومت آنعا در برابر ضربه است. باوجود وزن بسیار سبک آن، مقاومت بالایی در برابر ضربه و نیروهای فشاری دارد. همچنین بدلیل استفاده از ورق های آلوزینک و آلومینیوم، در شرایط جوی نامناسب نیز بسیار مقاوم و پایدار است.