درب اتوماتیک
درب اتوماتیک چیست؟
درب اتوماتیک

درب های اتوماتیک چگونه کار می کنند؟

 درب اتوماتیک لولایی:

 

اصولا طراحی درب اتوماتیک لولایی طوری ست که نوسط جک، باز و با بسته میشوند. این طراحی به افزایش فضا برای عبور و مرور کمک زیادی میکند.در درهای اتوماتیک، درب های دولنگه در کنار یگدیگر نصب میشوند. از میان درب های لولایی، درب دو لنگه بیشتر استفاده میشود. بیشتر درب های تولیدی در ایران دولنگه هستند.

 

کاربرد درب اتومات  :

از درب های اتوماتیک دولنگه در اماکنی که حیاط دارند بیشتر استفاده میشود. کاربرد دیگر این نوع درب مکان های دارای سقف می باشد.در طراحی درب ها اتومات و پیاده سازی آن باید توجه کنید. هر اندازه طول هر لنگه هست باید به همان انداز یک فضای خالی، در نظر گرفته شود. این فضا به باز و بسته شدن راحت درب ها کمک زیادی میکند. 

 

 جك پاركينگ تک لنگه و دو لنگه :

 
در درب اتوماتیک لولایی (دو لنگه و تک لنگه) مسئله مهم انتخاب نوع دستگاه و همینطور وزن و عرض هر کدام از لنگه های درب و آگاهی از میزان عبور و مرور روزمره میباشد.

انواع جک درب اتوماتیک لولایی:

۱- جک های الکترو مکانیکی:

این  نوع جک بیش تر در ساختمان های مسکونی کم طبقه بکار میرود. این درب های اتوماتیک بوسیله چرخ دنده و نیروی مکانیکی کار می کنند. جهت استفاده در درب های کم عرض ،سبک و با تردد کم کاربرد دارند.

۲- جک های هیدرولیکی:

جک های هیدورلیکی توسط فشار روغن کار کرده و نوع پرکاربردی هستند. در اکثر ساختمان های مسکونی بزرگ و مکان های صنعتی و… استفاده میشوند. این نوع جک معمولا جهت درهای عریض و با تردد زیاد کاربر دارند.برای امنیت بیشتر در درب های هیدرولیکی قفل برقی استفاده میشود.

 

تفاوت جک های پارکینگی مختلف :

 

1- دارای بودن دو سرعت مختلف در برد برخی جک ها

2- امکان باز شدن در زاویه های  مختلف درب 

3- ولتاژ مصرفی 220 یا 240 ولت میتواند متغییر باشید.

4- جنس آلیاژ چرخ دنده ها می تواند فولاد یا پلاستیک باشد.

5- فرمت خلاص شدن جک ها نیز متفاوت است.

6- پشتیبانی از باطری یا همان بکاپ متفاوت است.

7- تعبیه کردن  خروجی ها جهت قفل برقی متفاوت است.

8- مجهز بودن به  میکروسوییچ (جهت تشخیص فشار خودرو در صورتی که چشمی ها عمل نکردن و یا در زمان  برخورد درب با خودرو و باز شدن خودکار درب ) استفاده میشود.

9- نصب تایمر جهت بستن خودکار درب در صورت مشکل دار شدن ریموت